Wednesday, February 12, 2020

Sistem Brek Penuhi Ciri Keselamatan - NS 200 ABS



Motosikal mampu milik. Ini lah motosikal bagi mereka yang mula berjinak dengan motosikal berkuasa tinggi iaitu NS200 ABS.

Pulsar 200 yang diperkenalkan pada 2017 mendapat tempat di hati anak muda serta berjaya mencecah sehingga ke lebih dari 5,000 unit jualannya.


Streetbike yang didefinasikan paling murah di pasaran berbanding dengan yang sama kelas dengannya. Sistem Brek Anti-Kunci(ABS) varian terkini diperkenalkan oleh MODENAS.


NS200 ABS yang dilancarkan penghujung tahun 2019 dengan 4 warna pilihan.Graphite Black (hitam), Mirage White (putih), Wild Red (merah) dan Yellow (kuning).



NS200 ABS dengan enjin 200cc DTS-i berkuasa 24hp dan tork 18.6Nm, Awal  tahun 2020, seramai 17 rakan media permotoran telah berpeluang menunggang uji secara berkonvoi.


Destinasi Kuala lumpur - Port Dickson dan Port Dickson - Melaka.


Tester tidak berkesempatan untk turut serta berkonvoi disebabkan kekangan kerja. Namun peluang menunggang uji NS200 ABS cukup menyeronokkan.


NS200 ABS menawarkan pengalaman tunggangan lancar di samping penjimatan bahan api yang boleh di puji.


Dari segi kawalan terutama sewaktu mengharungi kesesakan trafik di bandaraya, apa yang boleh Tester katakan NS200 ABS tidak mengecewakan.


Bentuk yang slim dengan berat 158kg antara faktor yang membuat Tester tersenyum sewaktu mengambil selekoh. Ini juga terbukti sewaktu mencelah deretan kenderaan dalam trafik yang sesak.


Namun sesiapa yang menunggang varian "Streetbike" akan merasakan tolakan angin dari hadapan terutama sewaktu memecut. Tapi itu bukanlah satu isu yang besar.


Pulsar NS200 ABS kini terdapat di semua pengedar Modenas seluruh negara dengan harga RM9,655(tidak termasuk cukai jalan/insuran/yuran pendaftaran).




No comments:

Post a Comment