Tuesday, August 20, 2019

Kawasaki Z400 SE ABS - Capai Pecutan dalam masa singkat



Bergaya agresif  serta memiliki apa yang ada pada siri keluaran Z.Jika itu lah sifat-sifat yang di milikinya maka berbaloi untuk memiliki model terkini Kawasaki Z 400.

Mungkin pembaca inginkan pencerahan berhubungkait model kelas pertengahan terkini dari Kawasaki.

Tester berpeluang menguji Kawasaki Z 400 SE ABS baru-baru ni. Melihat dari gaya dan rupabentuk motosikal tidak banyak beza dengan Siri Z sebelumnya.

Adakah pereka sudah ketandusan idea?


Kawasaki Z 400 dengan reka bentuk Sugomi gaya "Streetfighter". Taraf Z 400 dan Ninja 400 adalah sama.Senang cerita kategorikan adik beradik untuk kedua model ini cuma berbeza versi.

Dengan enjin berkembar empat lejang. menghasilkan bunyi yang cukup padat untuk jentera 45hp @ 8,500 rpm, dengan tork 28 ft / lbs pada t8000 rpm.

Tester puji respon dari pendikit pada model Z 400 ini. Cukup cepat sekali kuasa penghantarannya.


Semasa sesi tunggang uji pada jarak jauh,Tester dapat rasakan betapa cepatnya kuasa yang dihasilkan hanya dalam beberapa saat sahaja.

Bercakap mengenai Klac Z 400 iatu dibekalkan dengan "Assist & Slipper Clutch". Sistem klac cukup lembut.

Kawalan gear dengan sistem klac yang ada cukup mudah dan terasa enjin begitu ringan.Memadai hanya satu jari digunakan pada penuil klac.


Model yang di padankan dengan ABS bagi memenuhi  keselamatan penunggang. Cakera brek depan berukuran 310mm.

Berat Z400 SE ABS ialah 167kg iaitu 3kg lebih ringan dari model Z 300. Kabar gembira bagi mereka yang rendah dan penunggang wanita.


Ini kerana kedudukan kusyen tempat duduk adalah rendah.Tiada lagi isu kesukaran bagi kedua belah kaki berpijak ke bumi.

Kedudukan menunggang yang agak tegak. teramat mudah bagi penunggang yang aktif mengawal terutama dari segi "Dinamik" serta menunggang secara "Sporty".

Keseronokan menunggang Z 400 SE ABS adalah mudah dikendalikan. Tester fikir berat motosikal mempengaruhi pengendalian, semestinya tiada rungutan dari sesiapa sahaja yang menunggang.


Suspensi depan 41mm teleskopik memberikan tindakan yang lebih selesa dan menyakinkan. Kepada mereka yang mula berjinak dengan motosikal berkuasa tinggi.model ini dikategorikan sesuai.

Dengan ciri-ciri positif tersebut,ianya adalah gaya agresif yang wujud pada keluarga Z,Kepada yang berminat mahupun sedang mencari, Kawasaki Z 400SE ABS berbaloi serta menjimatkan.

Harga mampu milik RM 28,755. Enjin dengan penyejukkan cecair , 4-lejang , DOHC ,8 injap  dan 399 cm3, fuel inection serta 6 gear.
















No comments:

Post a Comment